Hond boeklegger haken

Gehaakte boeklegger hond
Voor wie gek is op honden is deze teckel boeklegger heel erg leuk om te hebben of te maken. Super simpel om te maken en zo leuk! Omdat er veel vraag naar het patroon is, heb ik het opnieuw uitgeschreven.

Patroon boeklegger Teckel


Dit patroon heb ik uitgeschreven aan de hand van mijn eigen aantekeningen omdat er veel vraag naar is. Kijk goed naar de foto van de boeklegger.


Haaknaald 2

Katoen geschikt voor naald 2,5 tot 3


Gebruikte steken:

Lossen = l

Vasten = v

Halve vasten = hv

Magische cirkel (Maak een magische cirkel, of haak 2 lossen en haak in de eerste losse 6 v)

2 in 1 = 2 vasten in dezelfde steek (meerderen)

2 sam = haak 2 steken samen (minderen) door in de voorste lus in te steken, haal je draad door en maak af als een vaste.


Tussen (haakjes) achteraan staat het aantal steken dat je aan het einde van een toer moet hebben.

Tussen [vierkante] haakjes staat het deel dat je moet herhalen. Het totaal aantal keren staat erachter [herhaal] 3x

Het getal vooraan is het toernummer 1. of 1-3. betekent toer 1 t/m 3.


T 1: magische ring met 6 v.

T 2: [2 v in 1] 6x (12)

T 3: [1 v, 2 v in 1] 6x (18)

T 4: [2 v, 2 in 1] 6 x (24)

T 5: 5 l, keren ( dit wordt de neus van de teckel)

T 6: 4 hv terug over de lossen, 1 v in cirkel, 1 hv, keren

T 7: 3 v, 1 hv, keren

T 8: 3 v, 3 v in de cirkel, niet keren, doorhaken

T 9: 6 l, keren (dit wordt de borst en het lijf van de teckel)

T 10: 5 v, 1 v in cirkel, 1 hv, keren

T 11: 5 v, 2 v in 1, 1 l, keren

T 12: 7 v, 1 v in cirkel, 1 hv, keren

T 13: 8 v, 4 l, keren, (dit is een pootje)

T 14: 3 v in de lossen, 8 v, 1 v in de cirkel, keren

T 15: 8 v, 1 l, keren

T 16: 8 v, 1 l. keren

T 17: 8 v, keren

T 18: 7 v, keren

T 19: 6 v, 1 l, keren

Haak nu de lengte verder voor het lijf zoals T 19

T 70: 4 l, (dit is het 2de pootje)

T 71: 3 v in de lossen, 6 v, 1 l, keren

T 72: 6 v, keren

T 73: 5 v, 15 l ( dit is de staart)

T 74: de staart terughaken in hv. Hierna het hele lijf en de kop omhaken met hv


Oor:

4 l opzetten

T 1-T 3: 3 v, 1 l

T 4: 2 in 1 v, 2 in 1 v, 1 l

T 5: 4 v, 1 l

T 6: 3 in 1 v, 2 in 1 v, 1 l

T 7: 5 v, 1 l

T 8: 5 v, 1 l

T 9: 5 v

T 10: 4 v

T 11: 3 v, verder omhaken met 2 v in de hoeken


Meer boekleggers van HeyLeuk vind je in dit boekje.




Reacties

  1. Ik zou graag deze teckel willen maken, maar de website van het patroon doet het niet meer. Is er een andere mogelijkheid om aan bet patroon te komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook graag het patroon hebben. Kan iemand mij deze bezorgen? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ook graag het patroon hebben. Kan iemand mij deze bezorgen? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook graag het patroon hebben maar het lukt niet als ik op de link klik��

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het patroon van deze boeklegger is helaas verwijderd van de website waar ik naar toe link. Ik zal het patroon hier uitschrijven, zoals ik de boekleggers heb gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mouwloos vest haken

Raglantrui haken

Een trui met een breiring breien