Bullionsteek, tutorial

De bullionsteek, een lastige steek om te maken, maar dat hoeft het niet te zijn...

Surfend op Youtube, op zoek naar leuke freeform voorbeelden, kwam ik een andere bullion steek tegen die gemaakt werd door een Russische dame. Veel handiger en sneller te maken dan met een haaknaald met aanpassingen en net zo leuk en mooi.




Ik maakte er een paar foto's van zoals ik hem deed en hoop het zo duidelijk te kunnen maken aan iedereen. De steek werkt eigenlijk hetzelfde als een noppensteek, maar dan een platte. In plaats van rechte omslagen, liggen ze plat net als bij de bullionsteek.

Maak een cirkel of haak een aantal lossen recht, dat maakt niet uit. Ik wilde een spiraal met bullions maken, dus bij mij begint het met een cirkel.

  1. Haak om te beginnen met de steek 3 lossen
  2. Haak een stokje in de volgende vaste
  3. Maak een omslag en steek je naald onder het stokje en maak een omslag. Weer een omslag, vervolgens nog een keer om het stokje heen. Herhaal dit zo vaak als je wilt. Ik houd het op 5 dubbele omslagen om het stokje heen, dan heb je 10 lussen om je haaknaald.
  4. Maak nu nog een omslag en steek in de vaste waarin je het stokje maakte in. Maak een omslag.
  5. Maak een omslag en haal je naald met de draad door alle lussen die nu op je haaknaald staan.
  6. Omslag en haak een losse. Nu heb je je bullion, maar dan anders.
  7. Haak een stokje en steek in de volgende vaste.






Of bekijk dit filmpje dat ik maakte:

Veel plezier met deze tutorial!

Groetjes,
Jose


Meer haken?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mouwloos vest haken

Raglantrui haken

Baktus sjaal